Skip to content

LA BOTIGA ON-LINE A …

LA BOTIGA ON-LINE

Mitjançant LA Botiga ON-LINE us anirem presentant una selecció d’articles relacionats amb les entrades que es vagin publicant a S’Agenda

Potser que abans de parlar de la botiga on-line fem una mica de memòria ..

Una botiga o comerç (a voltes tenda) és un tipus d’establiment comercial, físic , la botiga on-line o virtual, on la gent pot adquirir béns (de lleure, esports, de cultura…) o serveis ( econòmics, de gestió, d’assistència…) a canvi d’una contraprestació econòmica, de forma tradicional.

El vocable botiga implica un petit establiment amb atenció directa per part d’un venedor o dependent; també pressuposa l’existència d’un taulell o taula que separa la sala de vendes dels articles en venda. Aquesta forma de comerç contrasta, d’una banda, amb les grans superfícies, i, de l’altra, amb el comerç en règim d’autoservei (supermercats i similars), on el consumidor s’apropa als articles, els tria i els porta fins a la línia de caixes enregistradores per a pagar la compra.

La botiga pot dedicar-se a vendre un producte determinat, tals com a roba, menjar o electrònica, o ampliar el seu assortiment a diversos tipus d’articles. A més de la botiga independent que funciona per si mateixa, existeixen les galeries comercials i llocs coneguts com a centres comercials on diverses botigues (locals comercials) comparteixen un recinte tancat.

Als Països Catalans prolifera la botiga de proximitat, més o menys petita, sovint familiar tot i la irrupció de la botiga on-line.

Que dona caràcter a carrers, barris i localitats i contribueixen a bastir i mantenir un teixit social dens. Hi ha bon nombre de botigues de llarg historial que conserven l’aspecte originari i poden considerar-se de valor patrimonial (per interès històric i, sovint, artístic). El 2017 hi havien 101.389 botigues a Catalunya.

El règim de petita botiga de barri es dóna, així mateix, en força regions d’Iberoamèrica, d’Espanya i d’altres països. En països com Colòmbia, aquests establiments representen més del 70% del total de les vendes de vitualles i productes bàsics de consum de la població. A Espanya, aquestes botigues tradicionals, també anomenades tiendas de ultramarinos (botiga d’ultramarins), representen el 13% de les vendes d’alimentació i productes bàsics de drogueria i perfumeria.

Algunes botigues ofereixen als clients la possibilitat de pagar a crèdit.

Arran el desenvolupament de la telemàtica i, particularment, d’Internet, avui dia també la botiga on-line o virtual en forma de lloc web, on l’usuari pot adquirir els productes en línia. Aquestes botigues virtuals poden ésser una secció d’una botiga física o bé existir exclusivament en la versió virtual. Algunes botigues simplement ofereixen la possibilitat de consultar-ne el catàleg en línia, mentre que es restringeix la compra a la botiga física.

%d bloggers like this: