Skip to content

TRAIL DES BARRANCS EL 28 DE MARÇ

Un desafiament entre barrancs, la versió menys coneguda de Menorca.

La Trail des Barrancs està organitzada per Xtrem Menorca Atletisme. Constarà de 3 proves, la Trail des Barrancs (38 km) la Mitja Marató des Barrancs (22 km) Trail Popular des Barrancs amb 15 km.

TRAIL DES BARRANCS EL 28 DE MARÇ

La Trail des Barrancs ofereix la possibilitat de descobrir noves rutes i nous senders a Menorca. A aquelles persones que són habituals del Camí de Cavalls. Es tracta d’una carrera que gira entorn de Son Bou i Cala en Porter, les localitats costaneres d’Alaior. Que acull un repte amb desnivell i exigent, amb tres distàncies: 38km, 21km i 15km.

Tres són les distàncies que conformen una prova que neix al 2021. I que tenen la intenció de descobrir les meravelles de conèixer Menorca al mes de març. Quan la primavera acaba d’arribar a l’illa i el verd pren ferotgement posicions tenyint els camps i omplint-los de vida.

Els 38 quilòmetres, la distància reina, s’assoleixen a partir d’un recorregut circular. Que arrenca a Alaior rumb a Son Bou passant per és Barranc de Sa Punta des Rellotge. I enllaçant amb el poblat talaiòtic de Sa Torre d’en Galmés per Camí de Cavalls en direcció Son Bou. Allà, ja en Talis, ens desviarem pel sorral, per tornar de nou el camí de Cavalls, i baixar als barrancs de Cala en Porter, buscant el camí vell de Torralbenc. I tornar a Alaior pel Cami Romà on ens esperarà la zona de meta a Alaior. Els 21 quilòmetres tindran la sortida a la urbanització de Sant Tomàs, mentre que la de 15 ho farà des del poblat talaiòtic de Sa Torre d’en Galmés.

Es tracta d’una ocasió única per conèixer la cara menys popular de Menorca. La qual passa per barrancs amb camins privats que s’obren per a l’ocasió gràcies a la predisposició dels propietaris i de l’Ajuntament d’Alaior.

Trail des Barrancs

INSCRIPCIONS

Per participar-hi l’organització s’estableix un material obligatori que cada atleta haurà de portar tant en el 38K com en la menor distància 21K i 14 km:

  • Sistema d’hidratació amb una capacitat mínima de 0,50 L (no es lliuraran gots en els avituallaments per tal de reduir residus).
  • Telèfon mòbil amb saldo i bateria.
  • El nombre de pitets en tots els gels i barres de cada participant.
  • Manta tèrmica.
  • El nombre de pitets en tots els gels i barres de cada participant.
  • Dorsal i xip

*L’organització es reserva el dret d’afegir com a material mínim un paravent o un vent a la factura del material en funció del temps del dia de la cursa.
**Es controlarà un material obligatori abans de fer la prova.

Trail Running: Motxilles i Sistemes d’Hidratació

Trail Running: Motxilles i Sistemes d’Hidratació
Taronja per 38 Km, verd per 21 Km i Blau per 14 Km

Programa Trail des Barrancs

Dijous 25 de Març de 2021

Recollida de dorsals per als atletes que ho van sol·licitar en el moment de la inscripció.

Poliesportiu Municipal de Sant Lluís
De 8.00 a 14.00 hores
De 15.30 a 23.00 hores

Poliesportiu Municipal des Mercadal
De 8.00 a 13.00 hores
De 16.00 a 22.00 hores

Piscina Municipal de Ciutadella
De 7.00 a 14.30 hores
De 15.30 a 22.00 hores

Divendres 26 de Març de 2021

Recollida de dorsals per els i les atletes que ho van sol·licitar en el moment de la inscripció.

Poliesportiu Municipal de Sant Lluís
De 8:00 a 14:00 hores
De 15:30 a 23:00 hores

Poliesportiu Municipal des Mercadal
De 8:00 a 13:00 hores
De 16:00 a 22:00 hores

Piscina Municipal de Ciutadella
De 7:00 a 14:30 hores
De 15:30 a 22:00 hores

Dissabte 27 de març de 2021

Recollida de dorsals per els i les atletes que ho van sol·licitar en el moment de la inscripció.

Poliesportiu Municipal d’Alaior
De 10:00 a 14:00 hores
De 16:30 a 20:00 hores

Diumenge 28 de març de 2021

07:30 hores
Sortida de l’autobús des Poliesportiu d’Alaior cap a la sortida dels 21 quilòmetres a Santo Tomas.

07:45 hores
Sortida de l’autobús des Poliesportiu d’Alaior cap a la sortida dels 15 quilòmetres al poblat talaiòtic Torre d’en Galmes

08:30 hores
Inici de la Marató Trail des Barrants de 38 KM. Al pàrquing de l’escola municipal.

08:30 hores
Sortida de la Medi marató Trail des Barrancs de 21km des de Sant Tomàs.

08:30 hores
Sortida de la Trail Popular Des Barrancs des del poblat talaiòtic de Sa Torre d’en Galmés.

12:30 hores
Lliurament de trofeus a la zona de meta.

Reglament

Art 1.- El Trail dels Barrancs està organitzada per Xtrem Menorca Atletisme, i coordinat per Elitechip SL i Biosport Menorca.

Art 2.- L’Trail dels Barrancs es disputarà el 28 de març de 2021 i constarà de 3 proves, la Trail dels Barrancs (38 km) amb sortida i arribada al municipi d’Alaior, la Mitja Marató dels Barrancs (22 km) Amb sortida a Sant Tomàs i arribada a Alaior i la Trail dels Barrancs Popular (14 km) entre el poblat talaiòtic de “Sa Torre d’en Galmes” i el municipi d’Alaior. Cada distància tindrà un màxim de 150 inscripcions, en total 450 places sumant les tres carreres.

Art 3.- La inscripció a la prova implica la total acceptació d’aquest reglament. Les inscripcions s’obriran el 8 de gener de 2021 i es tancaran el dia 1 de març de 2021 amb la intenció de poder oferir una millor organització de l’esdeveniment, o a l’arribar a les 150 inscripcions per distància. El present reglament serà d’estricte compliment per a tots els participants de l’Trail dels Barrancs.

El preu de les inscripcions serà:

Trail dels Barrancs – 38 km

55 € de 8 de gener de 2021 a dia 25 de gener de 2021.
65 € de l’26 de gener fins l’1 de març de 2021.
Mitja marató Trail dels Barrancs

35 € de 8 de gener de 2021 a dia 25 de gener de 2021.
45 € de l’26 de gener fins l’1 de març de 2021.
Trail popular dels Barrancs

25 € de 8 de gener de 2021 a dia 25 de gener de 2021.
35 € de l’26 de gener fins l’1 de març de 2021.
Art 5.- La inscripció finalitza l’1 de març de 2021 o als el arribar als 150 inscrits en cadascuna de les distàncies.

Art 6.- Els atletes no federats a la Federació Balear d’Atletisme hauran de contractar una assegurança d’un dia per a la prova que oferim en el procés d’inscripció o en el moment de la retirada de l’dorsal. El cost de l’assegurança és de 5 €.

Art 7.- La participació estarà oberta a totes aquelles persones que formalitzin correctament tant la INSCRIPCIÓ com el pagament relacionat amb la modalitat de carrera. L’edat mínima de participació serà de 18 anys complerts el mateix dia de la prova i no es permet la participació a cap menor d’edat per a la Trail dels Barrancs i la Mitja marató Trail dels Barrancs.
En el cas de la Trail dels Barrancs popular els participants hauran de, com a mínim, tenir complerts els 16 anys el mateix dia de la prova amb autorització paterna degudament emplenada i lliurada en el lliurament de dorsals. L’ús de bastons estarà permès únicament amb l’ús de puntes de goma o taps a les puntes.

Art 8.- La inscripció inclou:

Participació a la prova.
Obsequi regal de la prova.
Avituallament durant i a la fi de la prova.
Seguiment en línia a través dels punts de pas.
Servei de fisioteràpia a meta. Sempre que les mesures Covid ho permetin
Serveis de dutxes i guarda-roba. Sempre que les mesures Covid ho permetin
Medalla de finisher.
Servei d’autobús de trasllat des de Alaior fins a la sortida de la Mitja Marató Trail dels Barrancs i la Trail dels Barrancs Popular.

Art 9.- Sancions:

El corredor de l’Trail dels Barrancs haurà de portar el dorsal facilitat per l’Organització en tot moment, en un lloc visible a la part davantera, no podent ser retallat, doblegat ni modificat.
El INCOMPLIMENT D’AQUEST PUNT, implicarà una SANCIÓ IMMEDIATA A EL CORREDOR.

Sortir de l’traçat per escurçar distàncies:

Primera sanció: 15 minuts
Segona sanció: 30 minuts
Tercera sanció: Desqualificació
Llençar qualsevol tipus d’escombraries, trobar restes amb el número de dorsal o no portar el número de dorsal apuntat en els embolcalls de barretes i gels.

Primera sanció: 30 minuts
Segona sanció: 1 hora
Tercera sanció: Desqualificació
Córrer en qualsevol moment acompanyat d’alguna persona sense dorsal implicarà la DESQUALIFICACIÓ IMMEDIATA.

Art 10.- Lliurament de dorsals:

S’efectuarà en els dies previs al Poliesportiu Municipal de Ciutadella (C / Camí Vell de Maó, s / n), Poliesportiu d’Alaior, i Poliesportiu de Sant Lluís.
En funció de la situació derivada de la COVID19 es podrà determinar altres punts de recollida de dorsals en els poliesportius municipals de Sant Lluís i des Mercadal.
El mateix dia de la prova no es lliuraran dorsals. Es farà un petit briefing a l’inici de cada prova.

Art 11.- La prova estarà controlada de manera electrònic mitjançant el sistema de xip de MyLaps. Tots els participants que no tinguin un xip groc ho hauran d’adquirir un xip reutilitzable (3 € per xip). En el procés d’inscripció s’ofereix aquesta possibilitat. Els participants hauran de portar el xip durant tot el recorregut, situant-lo en la sabatilla de corredor, ja que, en el cas contrari, les lectures dels temps no es realitzaran correctament. L’Organització situarà controls al llarg de la carrera per assegurar-se que els corredors completin el recorregut, a més de registrar els temps de pas de cada un.

Art 12.- El recorregut de la cursa estarà senyalitzat amb les fites de el GR-223 en el tram que discorrerà pel Camí de Cavalls, i cintes d’abalisament juntament amb fletxes en els camins públics i privats pels quals passi la cursa.

Art 13.- Qualsevol corredor que abandoni la prova durant el transcurs de la mateixa, haurà d’abandonar en un avituallament i fer lliurament de l’dorsal, en cas que no es retiri en un punt d’avituallament està OBLIGAT a avisar a l’organització.

Art 14.- L’organització posarà a disposició de tots els participants diversos avituallaments repartits en tot el recorregut amb aigua, isotònic, menjar i fruita, a més d’altres productes llocs de l’organització. Cada corredor haurà de portar el seu propi got ja que per minimitzar l’impacte ambiental no serviran gots en els avituallaments.

Art 15.- Està totalment prohibit rebre ajuda externa o avituallament durant el desenvolupament de la prova fora dels punts disposats per l’Organització. Durant el transcurs de la cursa, els participants hauran de fer cas als membres de l’organització de la prova en tot moment. El no compliment d’aquest punt implicarà la desqualificació immediata.

Art 16.- L’organització podrà utilitzar imatges, vídeos i so dels participants durant la prova, incloent moments previs i posteriors, des de la recollida de dorsals, lliurament de premis i trasllat dels participants i sense cap límit temporal per a utilitzar-los.

Art 17.- Qualsevol atleta que vulgui fer una reclamació haurà de presentar-la per escrit amb una fiança de 50 €, perquè sigui admesa a tràmit, la fiança només serà retornada en el cas que aquesta reclamació sigui favorable a l’reclamant.

Art 18.- El temps límit per finalitzar la Trail dels Barrancs serà de 6.30 hores. La resta de les proves estaran subjectes a el temps de tall de la Trail dels Barrancs. Tot participant que en algun control superi el temps de tall serà retirat, en cas de voler seguir en la prova haurà de lliurar el dorsal i seguir sota la seva pròpia responsabilitat.

Talls de carrera per a la Trail dels Barrancs (la resta de les proves estaran subjectes a aquests temps de tall):

Avituallament 1 torre donin Galmes 10.6 km 01:45:00 hores de cursa
Avituallament 2 Talis 18 km 03:00:00 hores de cursa
Avituallament 3 Torre d’en Galmes 24,5 km 04:10:00 hores de cursa
Avituallament 4 Torralbenc 29,7 km 05:10:00 hores de cursa
META Poliesportiu d’Alaior: 6 hores 30 minuts
Art 19.- Els horaris de sortida de les proves seran els següents:

Trail des Barrancs 38k sortida a les 8.30 hores des de Alaior
Trail des Barrancs 21K sortida a les 8.30 hores des de Sant Tomàs
Trail des Barrancs 14k sortida a les 8.30 hores des de Torre d’en Galmes
A cada sortida hi haurà servei de guarda-roba i les bosses es retornaran a la zona de meta.

S’establirà un sistema de sortides en format contrarellotge on bàsicament es seguiran aquests criteris, (mes informació en el document Covid adjunt)

Mascareta obligatòria en tot moment fins a iniciar la cursa.
S’habilitarà una estructura de cons i tanques per organitzar als participants i d’aquesta manera mantenir la distància de seguretat.
Sortides en format contrarellotge.
Sortides cada 1 minuts en grups de 25 corredors.
L’ordre i la col·locació dels participants estarà estipulat per criteris de temps previst d’arribada.
La separació entre grups de corredors serà de 25 metres aprox. i 1,5 m entre persones.
Els participants mantindran una distància de 1,5 amb el corredor més proper.

Art 20.- Per a poder participar l’organització estableix un material obligatori que cada atleta haurà de portar tant a la 38k com en les de menor distància 21K i 14 km:

Sistema d’hidratació amb capacitat mínima de 0,50 L (no es lliuraran gots en els avituallaments per tal de reduir residus).
Telèfon mòbil amb saldo i bateria.
El nombre de dorsal en tots els gels i barretes de cada participant.
Manta tèrmica.
El nombre de dorsal en tots els gels i barretes de cada participant.
Dorsal i xip

L’organització es reserva el dret d’afegir com material a mínim un tallavents o impermeable a la llista de material en funció de la climatologia el dia de la cursa.
** Abans de la sortida de la prova es realitzarà un control de l’material obligatori.

Art 21.- Les categories de la prova seran:
Trail des Barrancs 38k

Absolut Masculí i Femení
Sub-23 Masculí i Femení
Sènior Masculí i Femení
Veterans M-40 i Veteranes F-40
Veterans M50 i Veteranes F-50
Mitja Marató Trail dels Barrancs 21 km

Absolut Masculí i Femení
Trail dels Barrancs popular 14 km

Absolut Masculí i Femení

Art 22.- El bus està inclòs en el preu d’inscripció en les distàncies de 21 km i 14 km. El servei d’autobús fins a la línia de sortida es concentrarà a la banda de l’Poliesportiu municipal d’Alaior

Mitja Marató Trail dels Barrancs a les 7:30 h.
Trail popular dels Barrancs 07:45 h.
Art 24.- En cas de no poder disputar la prova o cancel·lar la inscripció, l’organització reservarà una plaça per a l’edició de l’any següent. En cap cas es retornarà la inscripció parcial o completa.

Art 25.- Normes AMBIENTALS: La participació a la prova implica el coneixement i l’acceptació d’aquestes normes de caràcter especial envers el medi ambient:

Una part de la prova es desenvolupa a l’interior d’espais protegits que alberguen una flora i una fauna sensible i vulnerable i en la qual els participants han d’actuar amb cura i responsabilitat.

En aquestes zones NO ES POT:

Utilitzar cap tipus d’element sonor que pugui produir sorolls estridents.
Sortir de l’traçat marcat.
Cridar o emetre sons o sorolls forts.
Està prohibit llençar envasos, embolcalls i qualsevol tipus d’escombraries o resta. Cada participant haurà de senyalitzar els seus gels, barretes … amb el seu número de dorsal. Si es troba un embolcall, el corredor podrà ser sancionat.
L’ús de bastons estarà permès únicament amb l’ús de puntes de goma o taps a les puntes.

%d bloggers like this: